Vilken dag! Vi blev upphämtade utanför hostelet kl 07:15 imorse så åkte vi iväg mot Cape Reinga. Det är allra längst ut på nordön av Nya Zeeland. Vi åkte runt & gjorde massa stopp, bla i en skog med gigantiska träd, 99 mile beach där vi åkte i typ 100 kmh med bussen haha :) Sen stannade vi vid några jättestora sanddynor för sand boarding!  Mitt knä är inte bra än så jag hoppade det tyvärr. Men kollade när alla andra åkte :) Sen hade vi lunch i en magiskt vacker vik & sen åkte vi vidare till Cape Reinga. Hur vackert? Det är där tasmanska havet & pacific ocean möts. Det är en gammal legend att det är den sista vägen själar vandrar när dom går bort, njöt verkligen av att strosa runt där ensam & blev väldigt känslosam när jag stod där i solen & blickade ut över hela världen kändes det som. Efter det åkte vi till någon känd fish & chips restaurang, men eftersom det var en timme kvar tills vi skulle vara tillbaka på hostelet åt jag inte utan väntade snällt på min gröt :P Jag sover verkligen så mycket nu.. Så fort bussen började rulla somnade jag & vaknade när guiden började prata i högtalaren.. Som sagt, är nog rätt sliten efter östkusten ;) Så, imorgon ska jag göra absolut ingenting. Ska bli så skönt! Rensa Go pron bara, har sjukt mycket filmer på den nu :) & blogga då jag köpte wifi idag. Pratade med pappa på facetime för första gången sedan jag kom hit ikväll, kändes riktigt skönt! Mer "på riktigt" än att skriva. Men nu ska jag tvätta bort sminket & lyssna på en p3 dokumentär, som vanligt :)

Skogen! Notering till mej själv, KÖP en jacka i Auckland! Har gått runt med flanellskjorta & hoodie idag, även det jag sover i haha! & sydön är ännu kallare :o & färga håret!! 


99 mile beach & sand boarding.


Det här landet alltså! Så brutalt vackert. Så här ser det ut överallt! Bilderna är lite halvkassa då jag tog dom genom buss fönstret i farten.


Där vi åt lunch.


Slutmålet, Cape Reinga.

1 kommentarer

monica mamma

17 May 2016 11:52

Magiskt är ett klent ord men det bästa jag kan komma på*L*

Svar: 💕
Nadine Askerblom

Kommentera

Publiceras ej