Skrev det här inlägget i lördags med har kämpat med att ladda upp bilder, så nu kommer det :)

Vad kluvet allt känns :/ Sista kvällen i Australien, eller typ. Kommer ju stanna ett par dagar i Melbourne efter Nya Zeeland men ändå. Det har vart en sjuk berg & dalbana under mina sex månader här. Har inte skrivit något om det men det har vart riktigt tufft under Sydney-tiden. Trivdes nog aldrig fullt ut där, lyckan jag känner nu kom under östkust-resan. Samtidigt är jag så tacksam över allt jag har fått uppleva & alla underbara människor jag träffat under resans gång. Ska försöka göra en summering, antar att det kommer bli väldigt mycket text :)

November:

Det var då vi satte oss på planet från Arlanda, via London, Hongkong & till slut Sydney. Vi checkade inne på Wake up där vi bodde första veckan. Mycket sightseeing den första tiden, vi flyttade även in på Bondi road under den här tiden. Var ute på Candy bar i Kingscross & träffade Johno från Ultra Europe :) Var även på festival, Stereosonic i Olympic Park.


December:

Vi trivdes inte alls på Bondi road, sjukt dyrt, ofräscht & alldeles för mycket folk. Vi sprang på flera visningar varje dag & plöjde annonser hela tiden. Till slut valde vi ett billigt alternativ med sämre standard, lägenhet vi sedan bodde i tills vi reste vidare, den låg på Jacques Ave jättenära Bondi beach. Hamnade i bråk med vår gamla hyresvärd också. Jag fick även mitt första jobb på Powerhouse Museum inne i Sydney. Vantrivdes & sa upp mej efter en månad. Bokade även min biljett till Thailand bakom mina vänners rygg :) Firade jul på Bondi beach med svensk hemlagad julmat & nyår på Luna park. Så häftigt att ha fått sett alla fyrverkerier över operahuset! Var på Ikea & åt julmat också. & jag hade mitt första privatjobb i Palm beach :) Var även i Wollongong på Santas pub crawl & nationalparken Blue Mountains. 


Januari:

Jag åkte till Thailand & överraskande mina fina vänner i två veckor. När jag kom tillbaka till Sydney hade underbara Ylva kommit på besök från Sverige! Josh hade också kommit från England & vi gjorde några roliga utflykter bla till Featherdale wildlife park. Firade Australia day på Coogee. Var även på festivalen Electric gardens med Josh & Hardstyle klubben Masif med Timothy & hans vänner. Gjorde en roadtrip till Jervis bay. 


Februari: 

Jag fick jobb i Double bay på ett café med den vidrigaste chefen någonsin. Stod ut i vecka innan jag sa upp mej. Åkte till Palm beach med Sandra & Ylva där vi hyrde kajak :) Körde en rejäl utgång med Ylva på Bondi Hotel innan hon skulle åka hem. Sen firade vi alla hjärtans dag på Sydney tower eye, Madame toussouds & middag i Darling harbour. När hon åkte hem bestämde jag mej för att testa lyckan i Condobolin, 40 mil väster om Sydney. Hamnade i en byhåla med snuskgubbar, så efter en vecka liftade jag med två tyska tjejer tillbaka till Sydney. Då hade Jacquie & hennes kille kommit från Sverige på besök så vi umgicks mycket. Hade riktigt kul dom dagarna, när dom åkte blev det tungt. Vi var på takterrass fest hos min vän Jay som jag träffade på Australia day. Bodde även en natt på Backpackers Hq i Kingscross, vilket var vidrigt. Fick jobb på Spectrum now festivalen. Var även på Australia open i Manly :)


Mars:

Här var det mest jobb. När Spectrum var över började Royal easter show i Olympic Park. Blev blåst av min arbetsgivare & åkte tåg tre timmar om dagen. Bytte foodtruck & jobbade även på Cronulla rugby's hemma arena. Fick även börja jobba i en annan vagn efter halva festivalen. 


April:

Nedräkning inför resan! Jobbade för Troys agency på St Vincents hospital & även på Royal Randwick racecourse. Njöt av dom sista varma dagarna på eftermiddagen. Jobbade även i Killibirri på en privat fest. Köpte min Go pro :) Tatuerade mej på Bondi Ink precis innan vi tog bussen mot Byron bay.

Kommentera

Publiceras ej