Igår på vägen hit till Taupo stannade vi på Te Puia som är en park med Maori attraktioner & greijsrar. Jag ville mest gå in för att äntligen få se en kiwifågel! Vi började med en guidad tur där vi fick se deras snidesverkstad & väveri, dock kändes det lite tradigt efter att ha sett det dagen innan mycket mer autentiskt. Sen fick vi se när dom kokade ägg i en varm källa, källorna är exakt 98 grader. Sen gick vi runt & kollade på geijsarna & det var väldigt fascinerande! Fick höra mer ingående hur Maorifolket ser på livet & hur dom lever. Åt våra ägg & sen fick vi gå in i ett mörkt rum där dom hade kiwifåglarna :) Tyvärr fick man inte ta några bilder men jag är nöjd ändå :) Dom var mycket större än jag trodde men lika söta som på bild :) Sen tog vi bussen mot Taupo & stannade vid ett jättefint vattenfall på vägen :) Nu börjar det bli riktigt kallt & jag har inte hittat någon jacka än, som tur är var det en jättegullig tjej på bussen som kom & gav mej sin extrajacka som jag får låna tills jag köper en :) Ska göra mej iordning nu & vänta på att min roomie Chloe kommer tillbaka från sitt vårdcentralsbesök så ska vi gå & kolla efter en :)

Kommentera

Publiceras ej