Godmorgon :) Har precis ätit frukost efter en varm dusch  vad är grejen med att det är SVINKALLT på alla hostel? Anyway  tänkte ägna några minuter åt något mindre kul. Jag har rest nu i 8 veckor & innan det bott i vår pyttelilla lägenhet i Bondi i 5 månader & jag är så trött på folk! Man kan inte vara ifred någonstans, inte bär man duschar / äter / sover / går på toaletten.. Det börjar påverka mej att packa upp & ned mina saker varje dag för att resa vidare.. Att ha två nätter på samma ställe känns lyxigt nu. Det är också därför jag valde att skynda på resan lite så jag får fler nätter i Queenstown. Måste boka enkelrum då innan jag gör mej olycklig på någon. Inatt bodde jag med ett gäng britter, jättekul när folk skrattar & har roligt, men när klockan passerat midnatt & man ska upp klockan 7 är det inte lika roligt längre. Kan folk inte bara visa hänsyn & prata i normal samtalston? Det gör ju inte saken bättre att jag har tappat mina bra hörlurar & nu har ett par från Korea för $4 :( Men, idag är det en ny dag & vi ska strax ta bussen mot Hokitika, det är någon stor maskeradfest där ikväll så får väll helt enkelt söva mej själv med lite alkohol ;) Har bara vart ute en gång här i Nz, känner mej som en riktig dinosaurie när alla kids festar & jag ligger I sängen med min dokumentär haha :P Vet inte när jag har internet igen så vi hörs när jag har det! Måste bli bättre på att fota också. Bjuder på en bild från Cairns, vart kom den energin ifrån? Då var det fest varje dag haha :)

Kommentera

Publiceras ej