Hej :) Nu är jag i Invercargill allra längst ned på sydön. Är imponerad av deep south! Vi var tre stycken igår i en minibuss haha, låg raklång hela resan till Dunedin :) Såg massa vacker natur såklart & stannade i en liten stad som heter Clyde & är helt täckt i dimma! Hade lunch där sen åkte vi vidare till Dunedin som var stoppet för natten. & längre bort från Sverige kan jag inte komma geografiskt! Vi kollade på världens brantaste backe & åkte till utkikspunkten innan vi checkade in på hostelet. Lagade matlådor inför veckan sen hände det inte så mycket mer för klockan 08:00 kom bussen & hämtade upp oss imorse :) Eller jo, hamnade i en affär med allt möjligt verkligen, den ägdes av en liten asiatisk kvinna som jag fastnade i ett samtal med :) Precis det jag älskar med att resa! Fick vänligt tacka gör mej när jag insåg att jag stått där i en halvtimme :P

Spooky Clyde.


Svårt att ge det rättvisa men det var SÅ BRANT! San Francisco påstår att deras är brantare men då kom Guniess rekordbok dit & mätte!


Kolla dom snötäckta bergen alltså!


Utsikt över / & Dunedin.


När det är utförsäljning på pizza & hostlet har ugn :D

Kommentera

Publiceras ej