Godmorgon :) Igår åkte vi ju till Milford sounds som är ett stort fjordlandskap. Vi åkte verkligen buss i hundra år kändes det som, vi startade 07:00 från Invercargill & klev av bussen 19:30 i Queenstown. Gjorde några stopp på vägen & åkte färjan i 1,5 timme inne i fjordarna. Känner mej bortskämd men blev inte imponerad med tanke på att jag har jobbat på Hurtigruten som är världens vackraste sjöresa. Sen kan jag ärligt säga att jag mest satt & var rädd för att bussen skulle köra ut över stupen eftersom dom kör som idioter här rent ut sagt! Sen att chauffören berättar att sex bilar hade kraschat dagen innan så han skulle köra försiktigt men blåser på utav helvete med den stora bussen ändå. Sen hade det tydligen vart jordbävning dagen innan också :/ Så nej, jag njöt inte direkt haha! Men nu kan jag bocka av det på listan iallafall :) På vägen hem satte chauffören på Hangover-filmen det var väll dagens höjdpunkt haha :P


Kändes rätt orealistiskt att bussens skulle komma in i tunneln :P


Men okej, utsikten in i passet var ju rätt awesome! Men kolla bara kurvan ned, isgata också :o Då var vi 950 meter upp!


Det syns inte men det var så långt ned till vattnet så jag fick svindel haha :P


Kia heter dessa fåglar, dom ända alpina papegojorna i världen. Dom är lika intelligenta som ett fyra årigt barn & stjäl folks vindrutetorkare & liknande! Satt skyltar överallt & även guiden sa att vi inte fick mata dom men givetvis var det några puckon som gjorde det ändå. 


Färjan & fjordlandskapet :)


Kommentera

Publiceras ej