& idag då, vilken underbar dag jag har haft! Först vaknade jag tidigt, har en liten tidskillnad tror jag då Nya zeeland ligger två timmar före Australien. Gick ned & åt frukost som är gratis här ( score! ) sen gick jag upp & la mej & lyssnade klart på dokumentären som jag somnade ifrån inatt. Somnade såklart igen haha :) Så när jag vaknade fick jag meddelande om att en kille jag träffade på Fraser bor på samma hostel :D Så jag snackade lite med honom efter att jag gjort mej iordning. Sen tog jag tramen in till city :) Det tar ca 25 minuter men det är mycket att se på vägen. Sen mös jag bara runt för mej själv. Om någon hade sagt för 10 år sedan att jag skulle sitta ensam i Melbourne & äta lunch & titta på folk & känna mej helt lycklig har jag inte trott dom. Att man kan ändras så mycket, förr skulle det var full gas 24/7, allt för att slippa vara ensam med mina egna tankar. Jag satt verkligen & njöt idag! Kände mej så lätt i sinnet & tillfreds. Sen köpte jag glass & satte mej på en bänk & kollade på folk igen, nästan lite stalker haha :P Filmade lite också, satte i hörlurar så det såg ut som att jag skypade haha :P Gick in på en butik också & började pladdra sönder med en som jobbade där haha, han blev nog lite chockad för han sa bara hej & så men jag var bara så peppad på att vara i en storstads igen :) En annan som jobbade där sa "I like your eyebrows!" Haha, älskar verkligen feminina killar :) Sen tog jag en sväng till Eureka skydeck som är en jättehög byggnad som man kan åka upp i för att se hela staden. Riktig turist alltså! Hissen åkte 9 meter i sekunden & svajade, en röst sa i högtalarna att man inte skulle oroa sig för tornet svajar tydligen 40 cm ( ! ) åt varje håll ibland. Sen när jag skulle åka ned igen var jag ENSAM :o & alla som känner mej vet att jag inte är ett fan av hissar alltså. Men jag klarade det också :D Sen tog jag tramen till St Kilda & handlade lite mat på favoritaffären i Australien, Aldi :P Riktig backpackeraffär, typ som Lidl. & sen bokade jag faktiskt en utflykt på onsdag!  Ska åka Great ocean road med en buss :D Yeii, buss :'D Men hade inte mycket val. Nu blev det galet mycket text, så jag avrundar här så får ni se bilder istället :)

Melbourne cbd :)


Korea town. 


Min lunch! Alltså pommesen.. Vitlöksolja, fetaost & persilja <3 & falafel. 


Glasstället :) Man äter med ögat ju :) Så gulligt ställe! Måste det har vart med tanke på att jag köpte glass fast det var höstväder ute haha :) Köpte en glass med pistagemacaron & bränd kokos i. Ekologiskt & organiskt så då är det ju okej ;)


Hästtjejen i mej led när jag såg dom här stackars hästarna trava fram & tillbaka på asfalten :/


Underbara Melbourne!


Eureka skydeck!


Det ända negativa med att resa själv, det blir bara selfies :P


Insläpp / utsläpp på uteplatsen. Så mycket safetyvarningar här så man blir paranoid! Allt för att inte kunna bli stämda :P


Windy :)


Botaniska trädgården :)

1 kommentarer

monica mamma

13 Jun 2016 14:49

Att läsa om ditt välmående är som att vinna allra högsta vinsten, blir varm i hjärtat.

Svar:
Nadine Askerblom

Kommentera

Publiceras ej