Vädret har ju vart lite halvdåligt idag, så tog en promenad till Maxi & handlade lite sen bakade jag mazarinmuffins :) Lånade receptet på Bunnys blogg & dom blev supergoda & var jättelätta att göra! Gjorde halv satts & det blev 12 muffins. Karin kom hit så åkte vi till Sallad in & åt, sen tillbaka hit & drack kaffe & fikade på muffinsen :)



Recept!

Muffins:
250 g smör
500 g mandelmassa
5 ägg
1 dl mjöl

Glasyr:
Florsocker
Vatten
Citronsaft

Blanda smör & mandelmassa till en smet, tillsätt ett ägg i taget & sedan mjöl. Grädda i 175 grader, 20 min. Låt svalna, blanda glasyren & bre över muffinsen när dom svalnat helt :) Var försiktig med vattnet, glasyren blir lätt för lös :)

6 kommentarer

Skönhetsgrottan

23 Jul 2012 08:15

Vad gott det ser ut :)

Linnéa

24 Jul 2012 07:08

Linnéa

24 Jul 2012 07:08

Blev fett sugen på det nu haha. :P

perlita Nuñez

26 Jul 2012 02:17

Hey! allt bra?



jag har lagt upp bilder på min " dream catcher tattoo"

Och undrar vad du tyker om den?

Har också lagt upp make up tutorial för dig som gillar

Smink!



Tacksam för svar..



Ha en trevlig kväll..

Kram

Jaana

28 Jul 2012 11:37

Ser gott ut! :)

ttheresebjörkman, :)

02 Aug 2012 21:38

Svar;

I helgen var jag med min pojkvän :)

Allt bra?:)

Kommentera

Publiceras ej