Okej nu kommer inlägget om vad som egentligen hände idag. När jag åkte till Australien i november var planen att stanna i Sydney i tre månader. Nu blev det fem istället av olika anledningar. Sen skulle vi, alltså jag & Johanna som jag reser med, resa östkusten & avsluta med Nya Zealand. På vägen har saker ändrats & det har vart tufft. Vi befinner oss nu halvvägs längst kusten & har två & en halv vecka kvar av våra fem. Nu står det klart att jag kommer få avsluta resan ensam. Våra vägar kommer skiljas i Cairns, sista anhalten i Australien. Jag har legat & grubblat mej sömnlös på nätterna hur jag ska fortsätta. Ska jag försöka hitta någon att hyra campervan med på Nya Zealand som planen var? Ska jag åka med arrangörerna Kiwi experience som är en buss resa? Hur länge ska jag vara där? Hur mycket pengar har jag? Ska jag skita i allt & åka direkt hem från Cairns? När jag gick förbi researrangören på vårt senaste hostel redan när vi kom dit i söndags såg jag att dom hade "massive sale" på just Kiwi experience. Har många bekanta som har åkt med dom & sagt att det var superbra. Ville helst uppleva landet på egen hand men inte ensam. Så, idag,  tio minuter innan vi skulle gå till bussen mot Rainbow beach haffade jag han som jobbar med resor & frågade vad dealen innebar. Det är alltså det största passet för Nya Zealand, från allra längst upp i norr till längst ned i söder. Hela vägen runt & kommer ta fyra veckor. Jag hade tänkt två-tre. Sen kunde man köpa ett sorts kreditkort som gäller på Nomads & Base hostel runt öarna. Medan han satt & pratade sa jag bara, jag tar det. Jag ska bara hämta kortet. Så, den femtonde maj, samma dag som östkusten är över flyger ensam från Cairns till Auckland för att påbörja min Nya Zealand resa! Är faktiskt med handen på hjärtat mer taggad inför det än östkusten. Jag älskar Australien & platserna vi besöker, men samtidigt har det vart väldigt mycket onödigt krångel under min tid här. Så jag är  redo för det här! Om än lite rädd för åka ensam. Men jag vet att jag kommer klara mej. Blir tårögd när jag skriver det här, då jag ALDRIG i min vildaste fantasi kunde tro att JAG skulle klara att ta mej runt i världen för några år sedan. Ska sluta skriva nu, blir alldeles för känslosam :) Men nu vet ni vad som händer iallafall :)

I dont care if I spend all my money on this journey, travelling is the only thing you can buy for money that's making you richer. 

1 kommentarer

Monica Medberg

12 May 2016 11:11

Du har verkligen bevisat att man kan göra verklighet av sina drömmar och om någon är värd detta äventyr så är det du Nadine. Du är i mitt hjärta varje vaken stund älskade dottern min.

Svar: Å vad fint skrivet ❤ saknar dej
Nadine Askerblom

Kommentera

Publiceras ej